Een regenachtige dag met een geweldige slot

5 april 2017 - New York City, Verenigde Staten

Wandelen, fietsen en weer wandelen om bij het American Museum of Natural History te komen. We konden achter in de lange rij aansluiten, wat een mensen. Maar eenmaal binnen werd ons wachten meer dan beloond. Wat een geweldig mooi en groot museum. Vele zalen gezien, een film gezien en veel foto's gemaakt. We waren 10 uur binnen en zijn drie uur weggegaan, dat was niet voldoende het hadden wel drie dagen kunnen zijn. Maar we moeste terug naar het hotel voor het ophalen van de tickets voor de basketball wedstrijd. Ze waren inmiddels bezorgd. We hadden nog even tijd dus zijn we nog even naar de Public Library geweest. Wat een (ook weer) groot en mooi gebouw. Een bezoek zeker waard. Toen nog even een boodschap en op weg naar de Madison Square Garden. Even voor zeven mochten we naar binnen. Voor de wedstrijd hebben we nog even gegeten en toen lieten we het spektakel op ons afkomen. Want spectaculair was het. Tot mij verrassing won New York de wedstrijd. In tegenstelling tot het bekijken van zo'n wedstrijd thuis voor de buis met al zijn vervelende reclames ertussen was het nu live in het stadion totaal geen probleem. Je wordt op allerlei manieren in de time-outs goed bezig gehouden. Goede stoelen, goed zicht en een goed groot scherm voor de details en herhalingen van de acties. We hebben genoten vooral van de vele dunks. Na afloop weer op de fiets door de donkere en nog steeds drukke stad die nooit slaapt. Morgen wordt het mooi weer en hebben we een buiten activiteit gepland. Om drie uur begeven we ons alweer naar het vliegveld en hopen we op de nachtvlucht wat te kunnen slapen......