Een zeer buitengewone verjaardag

6 april 2017 - New York City, Verenigde Staten

Kijk voor nog meer reisverhalen, nieuwe foto's en video's op de fsdegraaf.reislogger.nl

Zittend in een toestel van United Airline op een hoogte van 10857 meter, een snelheid van 900 km. per uur, een luchttemperatuur van -85 graden Celsius en Nederland nog lekker ligt te slapen (03:59) heb ik nog zo'n vier uur om het reisverslag te schrijven voor we in Amsterdam landen en de korte maar bijzondere trip naar New York ten einde is.

Ik was net opgestaan en had me net gedoucht toen Enno me verraste met felicitatie en gebak. Ik had het totaal niet verwacht en het bracht me even van mijn stuk. Een goed begin van een bijzondere verjaardag.
We pakten onze koffers, namen ontbijt en gingen lopend richting Central Park voor onze fietsen van citybike. We zijn vrijwel het hele park doorgefietst met stops bij de fontein (lokatie van vele films en serie's) natuurlijk Stawberry fields met het woonhuis van John Lennon en het grote meer (dat dienst doet als waterreservoir). Bij dit meer hebben we op een bankje het gebak opgegeten en alles op de gevoelige plaat vastgelegd.
Op een bankje met mijn zoon in NY mijn zestigste verjaardag vieren is voor mij, na alles wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, een heel bijzonder moment. Iets om van de bucket list af te vinken. Stond deze er dan op? Nee en dat maakt het juist zo bijzonder!
Na dit "wants in a lifetime" zijn we naar de Apple winkel gefietst en zijn we verder langs de Trump toren gelopen. Veel politie, veel beton en twee anti-trumpbuttons verkopende mannen. Terwijl we bezig waren met een paar foto's werd er een opmerking gemaakt door een passerende trump-aanhanger naar de twee verkopers. Over en weer werden er even een aantal malse opmerkingen gemaakt.
En toen hadden we nog net even tijd om naar het gebouw van de Verenigde Naties te gaan. De rondleiding bewaren voor een volgende keer. Op naar het hotel voor onze koffers en met Uber naar het vliegveld.

1. René Wiersma:
    6 april 2017
    Al vast welkom back in Frieslande en een goed weekend. Oant maandag.